نکاتی در باره ارزشیابی ابتدایی
1 بعد از تعریف معلمین در سناد
و اختصاص درسها به معلم
رمزی برای معلم ارسال می شود
در صورت رضایت معلم
این رمزها را در جایی یادداشت کنید و نزد مدیر نگهداری شود
2 شایستگی باید به نام مدیر باشد نه معاون
3 در هنگام ورود توصیفها دقت کنید که از دو خط کمتر نباشد
و از تعداد خطوط سمت راست ارزشیابی(اهداف درس) بیشتر نباشد
مثلا در ششم ریاضی 8 خط ورزش 4 خط و مطالعات 5 خط بیشتر نباشد
از نوشتن جملاتی مانند
خوب است
یا به اهداف رسیده است در قسمت توصیفها خودداری شود
4 نتیجه نوبت اول هیچ تاثیری در قبولی یا تجدیدی دانش آموز ندارد
ولی طوری نمره بدهند
که بعد از اطلاع یافتن اولیا پشیمان نشوند و نخواهند تغییر بدهند
پس از اول خوب فکرشان را بکنند
5 متاسفانه نتیجه هر ارزشیابی
به طور پیش فرض "نیاز به تلاش است"
و بسیار دیده شده
که معلم همه گزینه ها رو "خیلی خوب" زده
ولی نتیجه "نیاز به تلاش بوده
پس روی این قسمت بیشتر دقت کنید
6 بعد از ورود نتایج توسط معلم و قبل از چاپ
نتیجه های قابل قبول و نیاز به تلاش را به اطلاع مدیر برسانید
تا در صورت نیاز تغییرات توسط معلم اعمال شود
و نخوالهند دوباره کارنامه صادر کنند
طبق قانون نباید به دانش آموزان کارنامه تحویل شود
و باید فرم الف به جایش تحویل شود
ولی اکثر مدارس برعکس عمل میکنند
که معقول تر است
7 با توجه با اینکه فرمهای الف جدید هر دو نوبت را دارد
پس نیازی به نگهداری فرم الف نوبت اول
برای درج در پرونده یا صحافی نیست
و فقط نوبت دوم لازم است
برای نوبت دوم فرم الف باید سه نسخه گرفته شود
یکی تحویل به اولیا
یکی نگهداری در پرونده
و یکی هم برای صحافی
شهرهایی که فرم الف را صحافی نمیکنند نیازی نیست
و مدارسی که فرم الف را به اولیا نمیدهند هم نیازی نیست
و فقط یک نسخه برای پرونده کافیست
8 با توجه به مشکلات سناد در ارائه فرم الف
در اولین فرصتی که گرفتن فرم مقدور شد
به تعداد لازم بگیرید
تا بعدا مجبور نشوید انتظار بکشید
9 با توجه به مشکلات حضور معلمین در شهر یا مدرسه
در اولین دیدار معلمین و حضورشان در مدرسه
بعد از چاپ فرم الف نوبت دوم
امضای معلمین را بگیرید
تا بعدا به دردسر نیافتید
برای نوبت اول نیازی به امضا نیست
نه کارنامه و نه فرم الف
مطالب مربوط به گرفتن دفتر نتایج را
اردیبهشت ماه به عرض میرسانم
اگر عمری باقی بود
انتشار با ذکر منبع
و بدون ذکر منبع بلا مانع است
خرازی
اول دی 99